Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Problem Based Learning - liek na choroby nášho školstva. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Pán Hutira,
písať o školstve a pritom urobiť toľko gramatických chýb, to chce veľkú odvahu
 

...

a reagovat na gramatiku namiesto obsahu clanku, na to zase netreba ziadnu.....hlavne nic kontruktivne, to je take slovenske...
 

 

Obsah článku je síce zaujímavý, ale písať bez gramatických chýb a hlavne si to po sebe skontrolovať (väčšina chýb sú všakovaké preklepy) by malo patriť k základnému vzdelaniu. Inak to veľmi kazí celkový dojem.
 

 

takze niekto zadarmo vyprodukuje obsah, ktory ty zadarmo precitas = skonzumujes, a este budes mudrovat co by autor mal alebo nemal? uzasne.
ano, suhlasim, niekomu gramaticke chyby mozu niekomu klat oci.Napriek tomu si myslim, ze je detinske vyjadrovat sa uplne off-topic iba k gramatike. Mas nejaky konstruktivny koment? Ok, daj ho, v ramci neho spomen ze ti vadia hrubice. Nemam vyhrady.
Ale takymto sposobom - nic k veci, len "nauc sa gramatiku a potom pis" - prepac, ale medzi expertnostou v nejakou odbore a urovnou gramatiky (pripadne stylom pisania)nie je ziadna suvislost(pokial ten odbor nie je priamo slovencina), a ked by si chcel vsetkych co "nevedia pisat" poslat na stromy, tak by sme este na tych stromoch boli doteraz ako cela spolocnost. Myslim ze kazdy normalny clovek vie, ci ma prenho vacsiu informacnu hodnotu obsah clanku, alebo jeho forma.
 
Hodnoť

... aby sa to nezvrhlo

... ten "problemovo zamerany" pristup ma totiz dost riziko, ze sa to zvrhne na kecanie o nicom, ktore je este menej efektivnejsie ako to "subjektove vzdelavanie". Asi nemozem hovorit za vsetky obory, ale co sa tyka tvrdych vied a techniky, tak tam sa bez velkeho mnozstva toho "subjektoveho" vzdelavanie neda zaobist. POTOM, mozno zadat studentom nejaky projekt - napr na skole kde som studoval mali studenti po 4 semestroch jeden cely predmet, co sa volal chemicko-inzenyrsky projekt a islo o to v skupine navrhnut cely jeden proces z priemyslu. Bez vedomosti, co ziskali v predchodzich 4 semestroch by ale asi nieco navrhovali tazko.

Prirodne vedy maju vacsinou nejaku logiku, takze sa netreba toho tolko "memorovat" staci to pochopit a vediet si dolezite veci odvodit - a to sa da aj cez tu "subjektovu" vyuku. Pisete, ze takato vyuka znamena, ze profesor je autorita, ktora na studentov pozera "zhury" - na skolach, kde som bol ja bol opak pravdou - je to o pristupe pedagoga a nie o sposobe vyuky...
 
Hodnoť

Ani dobrá forma nič nezmení, ak

ak obsah a nástroj sú zlé.

Za západom či ďalekým východom nezaostávame pre nejakú zlú formu vyučovania ale pre samotný zlý ( hlúpy , nepotrebný, zastaralý ) obsah vyučovania a pre zlých (hlúpych , nepotrebných, zastaralých) pedagógov , hlavne ženy.

Preto treba zmeniť hlavne čo učiť-obsah (múdre technické veci a nie hlúpe gramatiky a etiky) a kto učiť-nástroj (múdri inžinieri a nie hlúpe pedagogičky).

Hlupáci učiaci hlúposti vyprodukujú len hlupákov keby učili neviem akou metódou.

Zmenu, o akej píšem, však nemá nikto odvahu spraviť, bolo by to škrípanie zubov nepotrebných pedagogičiek.
 

suhlasim

s prvou vetou. Zbytok je cira blbost.Akoze odkial beries tu istotu, ze zeny su horsi pedagogovia? Kolko pedagogov muzov si mal ty na ZS,SS, neratajuc telocvikarov? Predpokladam ze tak ako aj ja minimum, pokladas sa teda za hlupaka? Potom by to sedelo, tento prispevok je toho naozaj hodny.
Inak netusim, z coho prameni ta tvoja trauma.Zmenu, o ktorej pises, nema nikto odvahu spravit - toto nie je o odvahe, ale o tom, ze o nu ani nie je zaujem- vzdelani inzinieri(a predstav si, su medzi nimi aj zeny) nepojdu ucit za par drobnych do skol, a uz vobec nie pre decka, ktore si toho nevazia - nie preto, zeby sa niekto staral o pedagogicky. Uplne divny svet, v ktorom zijes. To by som ti naozaj doprial, aby si mal vsetky svoje deti v skole a vsetky tie nepotrebne pedagogicky by zrazu neprisli do prace.By si bol ako vyorana mys.
.
Ale v jednom mas pravdu. Ak chceme nove skolstvo, budu sa musiet sucasni pedagogovia(resp. vacsina z nich) naucit vyucovat inak. Iste cast z nich, najma tych, co uz sa vidia o par rokov na dochodku(a ty sa im cudujes?), bude proti tomu protestovat. Ale my mozeme len drzat palce, aby sa to jedneho dna udialo.
 

Ano som, hlúpy

ako 99% ľudí okolo mňa, lebo nás učili a učia hlúpi pedagógovia, kedže prevažujú ženy nuž hlúpe pedagogičky. Ešte na ZŠ by som to nechal v ich rukách ale na stredných školách už nemajú čo hľadať. Tam musia učiť ľudia z praxe nie hlupáci z PG, čo nevedia nič robiť a sú odtrhnutí od realneho života.
 

zvlastne

mna a ludi okolo mna zrejme ucili rovnaki pedagogovia, napriek tomu moj dojem je ze zlozenie spolocnosti je ine tak ako sa podla pana Gaussa patri, t.j. ocividne hlupych je < 5% a ocividne vysokomudrych takisto.
Su len 2 moznosti: :D
1. bud zijes vo "vyberanej spolocnosti"
2. mas latku hluposti nasadenu uplne inde ako zbytok spolocnosti.
Z cisto statistickeho hladiska to, coho je vacsina, je "normalne", tak ked 99% ludi okolo teba + teba vcetne su podla teba hlupaci, je to vlastne normalne a nemal by si sa kvoli tomu stresovat. Ved tym padom ste na tom vsetci rovnako. Ci? :)
 

Vlastne s tebou súhlasím,

že patrím k "normálu", no napriek tomu sa stresujem, lebo si svoju hlúposť uvedomujem :)
A uvedomujem si, že som nemusel byť až taký hlúpy, keby nebolo takých hlúpych škôl plných hlúpych pedagógov a p..ičiek (pedagogičiek), ktorí vyučovali nepotrebné hlúposti. Hlupákom je to jedno, tí sa nestresujú, no ja som sa zaradil "vďaka" školstvu tiež k nim a stresuje ma to.
 

eh

Tak to mi pripada celkom alibisticke - ako ok,mozno si nemal stastie na ucitelky,ale neskor uz bolo akekolvek vzdelavanie cisto na tebe takze neverim,ze by nebola prilezitost dobehnut to.ale chapem,je jednoduchsie sa vyhovorit na pedagogicky ako nieco sam urobit :)
 

Neviem čo ty si sa naučil

na SŠ či VŠ takého múdreho a potrebného, čím sa odlišuješ od "normálnych" hlupákov. Predpokladám že nič a teda patríš tiež k "normálu". A keďže zrejme pracuješ na pozícii, čo múdri ľudia vytvorili a "posadili" ťa k hotovej veci, kde môžu pracovať aj hlupáci, tak ťa to netrápi , že si sa v škole nič poriadneho nenaučil.
 

pozri

zasadny rozdiel medzi nami je ten, ze ja sa nepovazujem za hlupaka. Ano, myslim ze som ten normal, a na SS aj VS ma naucili prave taki isti normalni VS ucitelia, co povazovali za potrebne pre moju profesiu. Viem, ze teraz je trochu mismas v tych pojmoch, ale nie, naozaj si nemyslim, ze moju pracu moze robit hocikto a uz vobec nie hlupak.
Osobne teda nemam zo seba pocit, ze som hlupy a nic neviem, a i ked si uvedomujem, ze asi nepridem s napadom hodnym nobelovej ceny a ani zdaleka neviem vsetko o vsetko, som so sebou spokojny a ak mam pocit, ze sa v niecom chcem vzdelat, tak sa v tom vzdelavam. Kupim si knizky, precitam clanky, diskusne fora na nete, pozriem konferencie, videa...cokolvek. Opakujem len to, co som napisal predtym, ze kto dnes tvrdi, ze sa v niecom nemoze dovzdelat lebo kedysi davno ho ucili hlupe pedagogicky na ZS a SS, je len prachsprosty alibizmus.
Netusim vobec kam mieris, akoze dajme tomu ze by si bol na najlepsej skole na zapade, tam sa tiez absolventi ucia vsetci to iste, maju tych istych ucitelov, co sa naucia takeho, co ich odlisi jedneho od druheho? predsa nic, kedze sa ucia tie iste veci.A kedze "na zapade"je kvalitnych skol vela, obavam sa, ze absolventov z nich je tiez celkom dost.
A dalej, akoze mudri ludia nepracuju na poziciach, co uz boli vytvorene?Ich neposadia k hotovej veci?
Chapem, ak mas pocit ze si zo skol mohol vydupat viac vedomosti - ale to je o tebe. Nie o pedagogoch. A uz vobec nie pedagogickach :)
 

Na drvivej väčšine škôl

učí tupota , učí len hlúposti. Pár škôl či odborov je dobrých, ináč tupota produkujúca tupcov.

Čo sa týka práce na "hotových" "vytvorených" veciach mám na mysli to, že pre niekoho niekto permanentne musí vytvárať prácu, lebo drvivá väčšina ľudí sú tupota a to aj kvôli tupým školám.
 

uff

fakt zacinam mat pocit,ze ten tvoj pocit vlastnej hluposti je asi nie subjektivny, ale objektivny.
Ked je par skol a odborov dobrych,preco ich nestudujes?
A to s tou pracou - ako to je fakt diagnoza. ty si fakt myslis, ze pracovne miesta vznikaju nie preto, ze je po nich ekomonicky dopyt, ale preto, ze ich musi niekto vymysliet aby ti tupi absolventi nesedelien doma na zadkoch a urade prace???? nic, koncim, skoda slov. vysoko doporucujem terapiu.
 

 

Samozrejme že pracovné miesta vznikaju preto, že ich treba, a teda aj tupota sa väčšinou zamestná. No poukazujem na to, že tupota má prácu len vdaka múdrym, ktorí to ťahaju a následne pre tupotu vytvoria pracovné miesta, lebo nie všetko je ešte zautomatizované a teda stále treba ľudských "robotov".

Prečo neštudujem niektorý z pár dobrých odborov. Vek bratku, vek. Kedže som desaťročia zmárnil v hlúpych školách, už nemám čas to dohnať.
 

"uz nemam cas"

je oblubena vyhovorka vsetkych ktori su lenivi nieco zmenit. cas je prave to jedine, coho mas kazdy den 24 hodin k dispozicii.
A cosatyka prace - blbost. Murari maju pracu len vdaka mudrym? Kadernicky? Obsluha v restike? Predavacky v obchodoch? To su vsetkomiesta, kde netreba mat vela vedomosti a netvoria ich ziadne mudre hlavy.
 

tvoje spomínané povolania

(a desiatky či stovky iných) sa dajú zvládnuť niekoľko týždňovým kurzom no a potom sa už len "dolaďovať" praxou.
S tým časom 24h denne je čistá tória, ked človek musí fungovať, t.z. zvládať denne kopec povinností. A ak by aj, tak znova to len potvrdzuje nezmyselnosť škôl. A po ďalšie, múdri ľudia ti nedajú vedomosti zadarmo.
Celý systém školstva a vzdelávania je na 90% zbytočný a hlúpy a obsadený na 90% hlupákmi. Tak 10% sú dobré školy či odbory, avšak aj tam to nefunguje na 100%, len asi tak na 50, 50% aj tam musia študenti pretrpieť hlúposti od hlupákov, ktorí sú aj tam.
 

suhlasim

ze vyznam skol niekto precenuje, zase na druhu stranu si myslim,ze nebyt ich, tak by nam tu negramotnost (nielen hlupost) rastla akohuby po dazdi.
24 hodin denne nie je cista teoria, je to tvoj cas,iba ty a niktoiny rozhodujes, ako ho stravis.
A uz si konecne uvedom,ze v rovnakom systeme ako ty,sa vzdelavali a fungovali aj ti tvoji progresivni muzi ktorych tak obdivujes.Tiez stravili desatrocia v systeme,ktory im podla teba nic nedal (a ze niektorym duplom,neviem aky si rocnik ale eset-aci studovali este za socialistickych cias),tiez ich nikto mudry nevzdelaval. tam, kde to dotiahli , to dotiahli vdaka vlastnemu usiliu, mozno troche stastia.
Ty stale len hladas vinnika vsade inde, len nie v sebe. Ale chapem to, je lahsie hladat dovody, preco sa nieco neda, ako spravit nieco preto,aby sa to dalo. Ale to je len o tebe a tvojej osobnosti.Nema to nic spolocne s tym, co sa uci na skolach.A ani kto tam uci.Moznosti su,a kto tvrdi ze nie, klame.
 

Je tak ako som napísal,

Na ZŠ že učia hlúpe učiteľky mi nevadí, tam sú ešte hlúpe detičky a učivo je len základné. No bohužiaľ hlúposti prevažujú aj na strednej škole a katastroficky na VŠ, samozrejme rovnako to plati na pedagógov.

A tupota vychádza zo škôl. Tupote, čo následne robí len tupú prácu, tej to nevadí a ani si neuvedomuje, aká je hlúpa.
Ale tí, čo chcú pracovať na sofistikovaných pozíciách , majú problém. Ano, tí čo sú ctižiadostiví a na to majú, makajú na sebe, no to nemení fakt o hlúposti 90% škôl a vyučujúcich. TOTO stále dookola meliem.
Tu žiadna PBL či aká metóda vyučovania nepomôže, tu pomôže len pomenovanie - hlúpe školy pre hlupákov, nech sa páči , Vstúpte, ak ste hlupáci a stačí vám len papier a na druhej strane - toto je špičková škola so špičkovými učiteľmi a špičkovými vedomosťami - Hlupákom vstup zakázaný! Len toto pomôže v zorientovaní sa pre múdrych žiakov ktorí tak nepremárnia roky vzdelávania.

Bohužiaľ realita je taká, že všetky hlúpe školy s hlúpymi učiteľkami sa predvádzajú, aké sú výborné ...
 

1 2 >

Najčítanejšie


  1. Peter Franek: Toto je taká blbosť, že jej ani nadpis neviem vymyslieť. 3 888
  2. Martin Ondráš: Ministrova pracovná metóda - vydieranie 2 279
  3. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 1 414
  4. Jaroslav Polaček: V okolí je pozitívnych viac, v meste sme na tom približne rovnako 1 281
  5. Rudolf Pado: Chyť ma, Matovič, ak to dokážeš! 1 180
  6. Ladislav Piršel: Ako by to vyzeralo, keby malo Mongolsko I. Matoviča? 1 096
  7. Eva Bacigalová: Do roka a do dňa (1. časť) 1 058
  8. František Ivanič: Keď premiér vyhodí 498740 preferenčných hlasov cez okno. 941
  9. Simona Kyselicová: Kúpat' sa s kosatkami? Prečo nie! 937
  10. Michael Achberger: Vitamín D: Jeho prítomnosť je dôležitou ochranou voči chorobám, vrátane korony 755

Rebríčky článkov


  1. Vladimír Krátky: Klient je úplné h***o, nevie nič !
  2. Veronika Svabyova: Poézia
  3. Silvia Smolková: Tódovej "followeri"
  4. Lubomir Zahora: Obchod z diplomkami.
  5. Jaroslav Polaček: V okolí je pozitívnych viac, v meste sme na tom približne rovnako
  6. Roman Hutira: Vzdelanie zadarmo má svoju cenu (Dánsko)
  7. Miroslav Binčík: Mrhanie zdrojmi, pohŕdanie silami. A kde je perspektíva?
  8. Veronika Svabyova: Radostná DSS
  9. Veronika Svabyova: Súrodenci
  10. Silvia Smolková: “Mŕtvy mafoš je dobrý mafoš. Zachvíľu budú všetci dobrí."


Už ste čítali?